ARTIKEL 1 – DEFINITIONER
I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:
Refleksionsperiode: den periode, hvor forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret.
Forbruger: den naturlige person, der ikke handler i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en fjern kontrakt med erhvervsdrivende.
Dag: kalenderdag.
Varighed/transaktion: en fjern kontrakt vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er fordelt over tid.
Varigt medium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller erhvervsdrivende at lagre information, der er henvendt personligt til ham, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af den lagrede information.
Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren at frasige sig fjernkontrakten inden for refleksionsperioden.
Erhvervsdrivende: den naturlige eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand.
Fjern Kontrakt: en aftale, hvorunder inden for rammerne af et system organiseret af erhvervsdrivende til fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser op til og med indgåelsen af aftalen udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation.
Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan anvendes til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og erhvervsdrivende er sammen i samme rum på samme tid.
Generelle vilkår og betingelser: de nærværende generelle vilkår og betingelser for erhvervsdrivende.
ARTIKEL 2 – ERHVERVSDRIVENDES IDENTITET
Mail:info@lampeliv.dk
Telefonnummer: +45 86 24 39 56
Handelsnavn: Liv APS
CVR: 38919776
Fysisk adresse: Marstalsgade 6,2100 København Ø
Nogen spørgsmål? Se vores ofte stillede spørgsmål
Eller kontakt os via vores kontaktside
ARTIKEL 3 – ANVENDELIGHED
Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra erhvervsdrivende og for enhver fjernkontrakt og ordrer etableret mellem erhvervsdrivende og forbruger.
Inden fjern kontrakten indgås, vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, før fjern kontrakten indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres hos erhvervsdrivende, og de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt på anmodning.
Hvis fjern kontrakten indgås elektronisk, vil teksten til disse generelle betingelser kunne stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den kan lagres af forbrugeren på en enkel måde på en varig databærer.
ARTIKEL 4 – TILBUDET
Hvis erhvervsdrivende bruger billeder, skal disse være en sand repræsentation af de tilbudte produkter og/eller tjenester
Tilbuddet er uforpligtende. Erhvervsdrivende har ret til at ændre og justere tilbuddet.
Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at tillade en korrekt vurdering af tilbuddet af forbrugeren. Hvis erhvervsdrivende bruger billeder, er disse en sand repræsentation af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenbare fejl eller åbenbare fejl i tilbuddet forpligter ikke erhvervsdrivende.
Alle billeder, specifikationer, data i tilbuddet skal være korrekte og kan ikke være grundlag for kompensation eller opløsning af aftalen
Billeder, der ledsager produkter, er en sand repræsentation af de tilbudte produkter. Erhvervsdrivende kan ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt matcher de reelle farver på produkterne.
Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette vedrører især:
prisen eksklusiv told afklarings gebyrer og importmoms. Disse yderligere omkostninger vil være på kundens regning og risiko. Post- og/eller kurerservice vil anvende den særlige ordning for post- og kurerservice med hensyn til import. Denne forordning gælder, hvis varerne importeres til EU-landet med destination, hvilket er tilfældet i dette tilfælde. Post- og/eller kurerservice opkræver momsen (enten sammen med eller uden de opkrævningsgebyrer, der opkræves) fra modtageren af varerne;
omkostningerne ved forsendelse, hvis nogen.
ARTIKEL 5 – AFTALEN
Aftalen, underlagt artikel 4 og 6, kommer i kraft på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil fastsatte betingelser.
Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter erhvervsdrivende øjeblikkeligt modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af erhvervsdrivende, kan forbrugeren uden omkostninger opløse aftalen
Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer erhvervsdrivende passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at sikre den elektroniske overførsel af data og sikrer et sikkert web miljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
Erhvervsdrivende kan – inden for lovens rammer – informere sig om forbrugerens evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser samt om alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjern kontrakten. Hvis erhvervsdrivende på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmodning eller at knytte særlige vilkår til gennemførelsen.
Erhvervsdrivende vil sende følgende information med produktet eller tjenesten til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme den på en tilgængelig måde på et varigt medium:
- den fysiske adresse af erhvervsdrivendes etablering, hvor forbrugeren kan fremsætte klager;
- betingelserne og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelsen af fortrydelsesretten;
- oplysninger om garantier og eksisterende service efter købet;
- de oplysninger, der er indeholdt i artikel 4, punkt 3 i disse betingelser, medmindre erhvervsdrivende allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren før gennemførelsen af aftalen;
- iværksætteren allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren inden aftalens gennemførelse;
- kravene til opsigelse af kontrakten, hvis kontrakten har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.
returpolitik her.
ARTIKEL 7 – OMKOSTNINGER I TILFÆLDE AF TILBAGETRÆKNING
Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, påhviler omkostningerne ved returnering af produkterne forbrugeren, medmindre det er tale om en defekt eller forkert vare
Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil entreprenøren refundere dette beløb så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter fortrydelsen. Dette er betinget af, at produktet allerede er modtaget tilbage af købmanden eller slutbevis for fuldstændig returnering .
ARTIKEL 8 – UDELUKKELSE AF FORTRYDELSESRET
Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis iværksætteren klart har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i tide til indgåelse af kontrakten.
Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
- der er oprettet af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugernes specifikationer;
- der er klart personlige i naturen;
- som på grund af deres art ikke kan returneres;
- der kan ødelægges eller ældes hurtigt;
- hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
- for enkelte aviser og magasiner;
- for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.
- for hygiejneprodukter, hvis forsegling er blevet brudt af forbrugeren.
- vedrørende logi, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
- hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden fortrydelsesfristens udløb;
- vedrørende væddemål og lotterier.
- de følger af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
- Forbrugeren har behov for at opsige aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
ARTIKEL 12 – VARIGHED AF TRANSAKTIONER: VARIGHED, OPSIGELSE OG FORNYELSE
Opsigelse
Forbrugeren kan opsige en kontrakt, der er indgået på ubestemt tid, og som strækker sig til:
regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, til enhver tid, underlagt aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode, der ikke overstiger en måned.
Forbrugeren kan opsige en tidsbegrænset aftale, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, når som helst ved udløbet af den tidsbegrænsede periode, med forbehold af aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode på højst en måned.
Forbrugeren kan indgå de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
opsige til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
opsige mindst på samme måde, som de blev indgået af ham; altid opsige med den samme opsigelsesperiode, som iværksætteren har fastsat for sig selv. Forlængelse
En kontrakt, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
Uanset det foregående afsnit kan en tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af daglige nyheder og ugentlige aviser og magasiner, stiltiende forlænges for en tidsbegrænset periode, der ikke overstiger tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med et varsel, der ikke overstiger en måned.
En tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af produkter eller tjenesteydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige den med et varsel på op til en måned og et varsel på op til tre måneder i tilfælde af, at aftalen udvides til regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og magasiner.
En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og -magasiner til introduktionsforløb (prøve- eller introduktion abonnement) fortsættes ikke stiltiende og ophører automatisk ved prøve- eller introduktion periodens udløb.
Varighed
Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren efter et år opsige aftalen til enhver tid med et varsel på højst en måned, med mindre rimelighed og billighed taler imod en opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.
ARTIKEL 13 – BETALING
Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales senest 7 arbejdsdage efter starten af den betænkningstid, der er nævnt i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.
Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er leveret eller angivet til iværksætteren.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, har iværksætteren ret til at opkræve de rimelige omkostninger, som forbrugeren har fået kendskab til på forhånd.
Se vores fulde betalingspolitik her.
ARTIKEL 14 – KLAGEPROCEDURE
Klager over aftalens opfyldelse skal indsendes til iværksætteren indenfor 7 dage fuldt og tydeligt beskrevet, efter at forbrugeren har fundet manglerne.
Klager, der indsendes til iværksætteren, besvares inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil iværksætteren svare inden for 14-dages perioden med en meddelelse om modtagelse og en indikation af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale, opstår der en tvist, der er egnet til tvistbilæggelse.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren skriftligt angiver andet.
Hvis en klage viser sig at være berettiget af iværksætteren, vil iværksætteren efter eget skøn enten udskifte eller reparere de leverede produkter gratis.
ARTIKEL 15 – TVISTER
Aftaler mellem iværksættere og forbrugere, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for, er udelukkende underlagt britisk lovgivning. Også selvom forbrugeren bor i udlandet.
Kontaktoplysninger
Hvis du har andre spørgsmål (om forsendelse, bestilling osv.), er du velkommen til at sende os en besked under menuen “Kontakt”, og vi svarer så hurtigt som muligt!
Mail:info@lampeliv.dk
Telefonnummer: +45 86 24 39 56
Handelsnavn: Liv APS
CVR: 38919776
Fysisk adresse: Marstalsgade 6,2100 København Ø
Nogen spørgsmål? Se vores ofte stillede spørgsmål eller kontakt os via vores kontaktside.